Centrifuga

Autor článku: hpauo

Centrifuga

Centrifuga, plazma, zubař, bezbolestné, rychlé hojení

Rychlé hojení po zákroku

Na bezbolestnosti ošetření si na naší klinice zakládáme. Navíc se snažíme maximálně napomoci hojení kostí i měkkých tkání a omezit otoky po stomatologickém zákroku.

Proto je součástí našeho vybavení také centrifuga. Slouží pro zpracování krve, abychom z ní separovali to nejcennější - krevní plazmu s vysokou koncentrací krevních destiček (trombocytů).

Pacientovi nejprve odebereme malé množství krve, které necháme odstředit v centrifuze. Získáme “zázračnou” látku, která působí hojivě po stomatologických zákrocích jako je extrakce, augmentace či implantace.

Princip získání plazmy

Na metodu získání plazmy bohaté na trombocyty přišel v roce 2001 francouzský doktor Joseph Choukroun. Princip je jednoduchý. Vlastní krev pacienta je odstředěna ve speciální centrifuze.

Získaná látka je bohatá na červené a bílé krvinky a na krevní plazmu, která obsahuje velmi vysoké procento hojivých a růstových faktorů. Lze ji aplikovat a zašít do rány po extrakci zubu, či ji například smíchat s materiálem na dostavbu kosti.

Kde ještě plazma pomáhá?

Plazmu aplikujeme také v parodontologii při léčbě hluboké parodontální kapsy nebo v případě periimplantitidy, čili zánětlivého úbytku kosti kolem implantátů. Zpracovanou plazmou se dá třeba nahradit štěp z patra u krytí recesů/odhalených krčků. Celá operace se tím stává šetrnější.

Tato metoda umožňuje rychlejší hojení a minimalizování bolesti po zákroku, zmírňuje pooperační otoky a snižuje riziko infekce. Umožňuje rychlejší průnik krevních kapilár do rány a zmenšuje riziko selhání implantátu.